Thursday, February 3, 2011

kenikmatan bersamamu~

yihaaa !!! 
aku memang suke makan..kalo rasa nk makan,ajak je aku..pastinya aku takkan mengecewakan anda semua (bajet rncngan tv siot)..
kalau aku boring,aku akan masuk dapur..pastu aku akan try apa2 je resepi baru..
tp malangnya,semua resepi ntah apa apa ntah yg aku buat semua tak menjadi..
kucing pun leh muntah kot lau makan masakan aku..(malampau gak)



cakap pasal kucing ni,haritu aku mkn nasi dgn butter prawn d cafe mak limah (haha bila masa ada cafe cenggini d kml??)
                                                                   

dahtu ada sekok kucing ni dok ushar makanan aku..baru je aku nk bagi kucing tu makan udang,kawan aku tegur..hayati babak2 penting ini :-

anym : meow! meow! meh makan udang ni..sedapppp
mira ; kak anym! jgn bagi kucing tu mkn udang..nti dia dok muntah je pastu sakit2..
anym : uikkkk?? betul ke ni??
mira : iyaaa...mak saya cakap
anym : ok ok..maaf meow takleh bagi ko mknan...

kesimpulannya,aku baru tau kucing takleh mkn udang sebab diorang taktau nk bukak kulit udang,,dahtu tercekik lerr gamaknyerrr...

chop! chop! aku rase aku bukan nk tulis pasal kucing kan?kan?kan?

                                                            

                                                            

aku nak tulis tentang makanan..meh aku ulang..MAKANAN!!

kalau tak keterlaluan,hobi aku makan tau. . pantang naik town mesti nk makan je keje..
aku rasa duit aku bnyak habis untuk mbeli makanan la..patut pown badan aku yg dulu mcm cicak kubing dah jadi biawak yg mengandung 6 bulan sekarang..huhuhu
apa apa pun,aku tetap tak kisah..hahahha

banyak gler bnda yg aku suka makan..kalau nk list pun,mesti berjela jela..kalah kamus oxford d library wilayah tu..tapi takpe,aku nak list gak walau tak sumer..hohoho
  1. butter prawn + butter squid + butter crab
  2. butter chicken rice ( d food gallery, TJ sedap gler !)
  3. nasi lemak mak aku...yg len tak berapa nak ngam je aku rase
  4. tako yummy ball (ni mesti ko taktau kan?kan?...ni bola2 yg ada squid dlm dia,pastu kne curah ma sos warna hitam n serve with seaweed n dried cuttlefish )
  5. rojak buah buahan yang kne jual d ujana kewangan labuan..sedap wehh
  6. sushi !!! bestttttt oii
  7. tom yam goong (cekidaut kat thailand restaurant yg nama dia pandan thai,memang power abis! )
  8. laksa penang + laksa sarawak (mak aku buat sedap =p )
  9. sambal tempe.
  10. char kuey teow lai lai lai
banyak lagi la aku suka makan..takdapat nk senarai sumer..protes dah jari ku nk tulis sumer..berasap2 dah lappy ni..
yang penting, kita harus menjaga pemakanan kita
makan secara sihat dan seimbang..
                                                                
..jgn dok leka menikmati sumer makanan yg enak2 tetibe ko komplen baju ko takmuat lagi..jeans ko sendat macam kulit ular..
time tu toksah ko nak jerit2 lagi dah mnangisss      ...takde org nak hirau...
pastu mak ko cakap...."tu la,aku dah cakap makan ingat dunia gak oi.takyah nak melantak macam takmakan sebulan! "
dan dikala itu,kau hanya mampu tersedu sedu manahan kesedihan...

 p/s : lepas ko makan,ko korek balek tekak ko...muntah sumer   .senang cerita..
       tapi ko akan dlabel bulimia...muahahahahahhaha!! 

kat bawah ni aku sajikan korang dengan makanan makanan hebat yg bleh buat korang terliur...

























p/s : jangan tanya aku mana nak dpt makanan sedap camtu..aku google je weii..

hehehe dah puas??
aku pun ngantuk dah..


bye-bye
sayounara
au revoir

No comments:

Post a Comment