Friday, February 4, 2011

knape aku ??



aku perempuan. aku jugak sorang pelajar. seorang kakak. seorang anak. seorang adik. seorang muslimah. dan seorang sahabat...banyak tanggungjawab aku dalam dunia ni..mungkin orang nmpak aku yg berpewatakan hepi dan sentiasa ceria ni tiada masalah dalam hidup..tipu la tuu
manada orang dalam dunia ni takde masalah..even c trumps yang kaya raya tu pun ada masalah..ni kan pulak aku yg takde harta ni.namun alhamdulillah bapak aku seorang yg rajin berusaha sehingga kami sekeluarga tak pyh pun meminta minta d tepi jalan untuk sesuap nasi..thanks ayah ..
setiap orang takkan lari punya dari memiliki benda comel bnama masalah ni..dan takleh pisah kot dari encik tanggungjawab..ko takleh sembunyi dari diorang ni..
sama gak macam aku..bnyak wooo tanggungjawab aku.masalah aku..tapi aku sedaya upaya la nak handle diorang.. ...tapi kadang2 ada gak rasa nak give up ..tak tahan beb..tapi bila kenang balek muka mak ayah yg dok susah payah bekerja nak hantar aku p blaja.aku gagahkan gak.. motivasi kne ada..jati diri kne kuat..iman kne kukuh..kalo tak,sampai bila bila pun aku akan jadi orang yg tak berjaya..aku taknak jadi orang susah dah besar nanti..aku nak ada rumah besar tmpat aku dan makbapak aku tinggal..aku nak shopping slalu..aku nk makan tempat mahal2..aku nak hidup senang bersama sama mak ayah serta adik kakak ku....aku taknak bergantung terus pada suami aku..tapi??kalo dapat suami kaya raya + handsome + beriman...itu satu bonus sehh  ..
dah dah dah...start aku nak berangan ni..hehe..
mari aku nak senaraikan role aku dlm kehidupan ni..  

sebagai seorang perempuan 


as a girl not yet woman, mesti kite ada rasa nak disayangi kan ..aku pun sama gak.tak normal seh kalo ko cakap ko taknak disayangi..cup!cup!cup! sayang cni general ye..nk kne sayang oleh mak ayah,kawan2,guru2 dan ehem ehem.. ...kalo nk kne sayang umum tu senang..gampang kok ngomong org indonesia..hikhik..tp kalo yg kne sayang ehem ehem tu,tu yg jd masalah..hari hari nak tgk muka dia,nk contact ngan dia..semuanya dia..makan tgk dia..minum mandi ntah suma la mesti ada kaitan dgn dia..alahai badan..tapi alhamdulillah skarang aku dah tak terikat ngan sume tu..namun,ceh namun..haha..masalah dcni, aku minat seseorang..tu yg kadang2 buat aku jadi leka tu..catalyst la katakan..hehe.

       NO COUPLE BEFORE MARRIAGE !!
.tp alhamdulillah blum sampai tahap aku gila bayang .....hoyeyyyy!!doakan aku ya bertemu jodoh ngan dia...hakhakhak ..

lagi satu masalah jadi perempuan nih!! gila shopping !! shadap yu...aku tau ramai prmpuan ada hobi gelap macam aku ni...itu sangat bagus..haha..weii,bole bankrap tau kalo kaki shopping  ..tu la masalah besar aku sebagai seorang perempuan~

next,next,next...haha

sebagai seorang anak

aku kne ikut cakap mak ayah..alaa,kalau sal ikut cakap mak ayah ni,ak no hal punya..haha.
ye laa,aku sentiasa ikut cakap dan keputusan mak ayah..kire anak yg obedient la aku ni..hehehe ..
tp yg jadi masalah,aku kne capai kejayaan yg diorang harapkan..huhu..terasa sedih aku kalo dapat result yg teruk..tak sanggup nk bagitau mak ayah..mcm aku ni nk kecewakan remukkan hati diorang je..huhu ...kalo boleh aku nak sentiasa gembirakan diorang..

sebagai seorang muslimah

aku mesti akur dan patuh terhadap suruhan Allah...tp aku ni kadang2 pandai mengelat gak..huhu..tak bersyukur betul...ya Allah ampunkan la dosa dosa ku..aku harus berubah! aku nak jadi muslimah sejati..amin..




sebagai seorang pelajar

part nih aku tak gemar..kne bangun awal...mandi awal pagi  ...aku tak suke..dahtu banyak kerja umah sehh....exam lagi..kuiz lagi...argghhh bila aku nak kahwin ni???!!!  takmau belaja...haahahahaha...

sebagai seorang sahabat



hah ni....aku suka bersahabat! aku tergolong dalam kumpulan org yg peramah..selalu kne cop budak nakal coz aku suka bermain ma kawan2 time belajar,,hahhhaha
tp masalahnya,ada gak la sekor dua ekor yg suka ambik kesempatan atas kebaikan aku...huh!

takper takper...aku simpan je dalam hati...

sebagai seorang kakak



aku kne jadi contoh yg baik kepada adik adik..ni yg susah..aku pun kadang2 teringin gak nak jadi jaat.  .huhu...tapi takleh..nanti adik aku ikut...jadi kne la jadi kakak yg baik... 

oleh itu,aku nak jadi seorang yang bertanggungjawab terhadap agama,keluarga,masyarakat dan negara cewah...  mesti macam biol je kan kepala kalo fikir tentang tanggungjawab.. takper...chill ba kamurang...relax relax shak baa  jangan sampai sakit suda.. 

yang penting....ingat tanggungjawab..jangan lari dari masalah... semoga suksess di dunia dan di akhirat aminn   

p/s : jangan main bunga api di musim perayaan

p/ss : jangan makan banyak sangat nanti malas

p/sss : jangan banyak main game time study 


p/ssss : jaga diri jaga amal jaga iman

No comments:

Post a Comment