Monday, July 11, 2011

Day 3: Your first love

Assalamualaikum..oh day 3 rupanya suda..cepat masa berlalu..ahh task 3 amat stress..
iaitu berkenaan first love,,actually sy tak fhm apa first love nih..kita suka sama suka atau kita saja suka pun suda dkira first love..?? arghh,whatever..tiapa,saya cerita juga bagi selesaikan day 3 nih.. ^^

first love saya ketika sekolah rendah..cheyy,gatal kan..sekolah rendah pun dah tau dah apa tu love love..haha..tapi biasa la,puppy love..sampai sekarang saya belum lagi jumpa love betul2 .huhu.sedih.haha.takpa,jodoh pertemuan ketentuan Illahi..oh tgk saya buat iklan lagi =.='' ok teruskan..cerita dia begini..time tu saya darjah 5 kot..dia ni muda setahun..darjah 4 la..time kecil2,saya amat hebat,chewahh.tipu je..hebat kunun..saya selalu ikut pertandingan story telling,pantun,syair,sajak,nasyid,bahas,tarian apa ntah..pokoknya,semua aktiviti mesti wajib harus ada saya..tapi satu,cikgu takpernah bagi saya pertandingan bercerita,ntah knapa.balik2 story telling.. =.='' haha,iklan lagi!!!

begini ba,sy jumpa dia time sama2 trip pegi pertandingan .saya wakil bi,dia wakil bm..ok kita namakan dia mr R..sebab nama dia mula R..mula2 kami kawan jak,sebab kawan kpd dia suka sy,jd dia diam jak.ahh sudaa,balik2 muda setahun.knapa nih~ disebabkan selalu berlatih sama2,jd kami rapat la..dia chinese look,agak cerah jugak la dia ni,pakai songkok g sekolah,sweet sgt..ok,ramai junior sengal dgn sy gara2 dia rapat dgn saya..suatu hari,dia tanya,saya kapel ka dgn kwn dia tu,saya cakap,takda la..cheyy,ayat mau artis jakk..demm..so,mulai hari tu,dia start main surat,..oh so sweet kan love time kecik,guna surat bagaii..kertas mesti wangii dan cantik,kiut segalaa..hahaa..jadi dia pun propose,oh macam bunyik dah dewasa sgt kan nk propose sedangkan baru je masuk tahap 2..hahaha..bangang! sya pun terima ja..^^

dia dok kpg sawmill,saya dok kpg baru..jauhhhhhh..tapi gara2 nk tgk saya,dia sanggup kayuh basikal semata2 nak jumpa saya..hahahahaha..sweeettttt..kami slalu g study sama2 kat library belakang rumah saya...tapi malangnya,ada org sibuk jaga tepi kain org...soksek kat kpg...org tua yg pelik..ya,kami beradik selalu jadi perhatian org kpg gara2 ayah saya org yg dkira paling berkuasa d sebuyau pada masa tuh,jadi kami ni suma nk kne perfect kat mata org kpg.demmyuu..tapi ada i kisahh,tak dpt jumpa d library tapi surat mesti ada..time raya dia bagi kad raya,cantik sgt..mr R,saya masi simpan tau..wekk..pastu,kami terpaksa jarak sdikit sebab saya jd ketua pelajar...sob sob T_____T..pastu sy sibuk UPKK dan UPSR.habis jer last day upsr,sy kne lari bawak balik umah nenek,huhu..bye love~ hahaa,sedih wuuu...slip upsr pun saya tak amik,datuk sy yg guru besar kat sekolah tu yg tlg amik kn..jadi saya tak jumpa dah diaa....tettttt

putus di situ saja..kanak2 mana ada hp nak kontek balik..zaman masih blum moden la ..tapi satu hari,sy d b. school,nak pergi perhimpunan pagi,tiba2 saya terjumpa dia!! oh rupanya dia tunaikan janji dia nak ikut saya..ok kami satu sekolah lagi..tapiiii kannn,sy dah tak main dah love2 bagai...malass..jadi sy cuma anggap dia kawan biasa je aka junior..kesian diaa..selang beberapa tahun,dengar2 dia bercinta dgn my own kakak angkat! oh takda yg tau mr R ni ex saya..kakak angkat saya tuh tua setahun dari saya,jadi c R bercinta dgn org yg tua 2 tahun...love kan,unpredictable...^^ sampai sekarang saya single...hee..dan dia saya taktau kat mana sekarang...nama pun puppy love..mana la saya nak serius..kan kan kan..saya lebih cintakan buku sample karangan dan basikal saya daripada bergaduh bertarik rambut gara2 seorang lelaki time sikolah rendah..oh sweet sgt zaman sekolah kecik2...^^

*cinta takpayah dicari..dia akan dtg sendiri..tak percaya?? i met him in an awkward situation without knowing he will be my source of happiness and sadness ^^

No comments:

Post a Comment