Friday, April 27, 2012

Salah Siapa??

Assalamualaikum
lama giler dah tak update .banyak sangat perkara berlaku dalam hidup ni..kadang2 macam tak mampu je nak pikul segala beban dan masalah.tapi selalu beringat..bahawa Allah takkan bagi masalah yang hamba-Nya takdapat nak pikul..

Serius banyak giler benda sedih berlaku kat aku..segala yang terjadi mungkin telah merobek hati dan perasaan aku.namun pada masa yg sama,aku menjadi semakin kuat o yeahh! hehe..dua kali yer sahabat2..DUA kali..! aku terjebak dalam masalah hati dengan orang yang mempunyai kekasih..

Perkara pertama..insan ni same persatuan dgn aku..serius aku takde hati langsung kot kat die..ye la,,aku masuk persatuan bukan nak cintan cintun..tapi bleh gak la kalau ada yg best haha..mula2 tak rapat mana pun..bercakap pun jarang.ye la,aku budak baru..dia otai kot dalam persatuan tu..nak dijadikan cerita,,balik dari Serian,geng kitorang rancang nak tgk wayang,aku sepatutnya follow kereta yg satu tu.tapi alih2 takde pulak.haha.jadi aku ngade2 la nak naik motosikal dgn budak ni..tp siyes cuak,aku pegang baju die je..takde rapat2 tau..sampai kat mbo,si amin dan zai pegi belikan tiket.hek eleh couple seat dow..jadi amin yg rasa best trus suruh aku duduk dgn budak tu..spnjg tgk cter bodoh tu,aku asyik takut je.ye la cter hantu bongek! dia ketawakan aku jer..balik tu aku taknaik dgn dia sbb motosikal dia ada masalah.aku naik dgn amin.,

balik2 je,dia mesej aku..esok pagi pun bangun dia mesej aku..apahal daa budak ni..start dari hari tuh,kitorang selalu la mesej..aku takde la tangkap cintun dgn dy..tapi dah biasa bermesej,best jugak..dahtu main calling2..satu hari,dy call aku! dia nk cakap sumthing yg amat penting.siyes aku cuak..rupenyer dy nak cakap yg dy dah ade MAKWE! -____- bongok,kalau dah ade makwe asal layan aku panggil sayang2...geram nye aku...aku tak la suka kat dy..tapi ada la jugak rasa dpermainkan...GERAM! sampai sekarang aku masih rasa sebal dgn dy dan tak mungkin aku nak treat dy macam dulu..

Second ni..sama gak..budak kelas aku..yang ni lagi bongok. dy suka kat aku since semester satu..tapi aku tau time semester 2..sadis..baik aku takpayah tau yg dy suka kat aku! buat rosak hatilimpajantung aku je..yang ni,,muke macam aeril zafrill tapi perangai macam harem...blum lagi couple,dah nak sayang2,kiss2..aku tampar kang! siyes aku tak pernah jumpe dy face to face aka dating..sebab aku tau dy ni ada maksud tak baik..ye la,kalau berdua duaan,setan akan jadik org ketiga..lagipun,aku nak jaga kehormatan aku buat SUAMI aku nanti..uhuhuhu...malam ni tadi aku pegi scroll timeline dy kat facebook,,sekali KANTOI! dy ade makwe da..budak fakulti aku jugak..binateng punye lelaki..kalau ko sayang aku,asal ko da ade couple weyyy?? tapi takpe..aku tak rugi ape2 pun..sebab budak laki ni bukan stok nak buat suami...sebab berani nak sentuh2 org tanpa ikatan yang halal..nasib baik sangat2 Allah sayangkan aku..aku takpernah berjumpe dy...alhamdulillah!

Salah aku ke semua ni???sekarang ni..aku da macam serik da...nak berurusan dgn lelaki ni...sebaiknya aku tunggu bercinta dengan suami ku kelak..itu la yang terbaik,insyaAllah..

semoga aku terus berada di bawah lindungan ALLLAH ang maha berkuasa dan maha penyayang,,amin

No comments:

Post a Comment