Monday, January 16, 2012

Lawatan BAYU ke Kampung Budaya

Assalamualaikum..hehe
actually lama giler dah event ni.awal sem satu hari tuh..tapi sekarang dah cuti sem da.bapak lame kannn...biarla..hehe..ermm BAYU tu adalah badan budaya unimas..ia adalah satu persatuan budaya untuk pelajar Unimas.dan aktiviti kebudayaan yang terdapat dalam BAYU adalah seperti tarian, nasyid, boria, koir, gamelan, seni teater dan ada banyak lagi termasuk la kugiran..

saya tak aktif sangat sebenarnya dalam BAYU ni..sebab maseh fes year student kan..jadi sem satu hari tu saya wajib attend satu slot softskills yang ada 10 modul.satu minggu satu modul..giler boring tau bnda alah ni..sumpah boring..ok back to kampung budaya..hari tu sabtu seawal pagi jam 7 saya dan housemate saya yang merupakan ahli BAYU gak sama2 pergi bus stop nak tunggu bas yg akan bawak kitorang pegi kampung budaya..actually ini bukanlah kali pertama saya pergi kampung budaya..banyak kali da.hehe..nama pun org saraawak kan.hehe..

kitorang pergi bayar rm20 je.pastu dia bagi air mineral je,,,,aduhai kedekutnya..hahhaaha..takde la.actually bayaran nak masuk kampung budaya tu mahal tau..hehe..kat sini kami naik semua jenis rumah.hehe..rumah iban, rumah bidayuh, rumah melanau, rumah orang ulu..dan pentas kebudayaan..nak tau,dulu time form 1 ke form 2 ek, saya ada pegi sini..join klinik tarian..hari tu klinik tarian orang iban..jadi saya pernah la perform kat pentas kebudayaan tu.teehee..hebat kan..hehe..itu dulu..sekarang dah tak aktif menari..berhenti dah..AA tak suka..alaaa,bkn sbb dia pun..memang saya da taknak menari..maluuuu u olssss....haha!

finish with those craps..tengok pics je la kan..btw, kalau pergi sarawak or to be exact, kuching, wajib tau singgah ke kampung budaya or cultural village ni..salah satu destinasi wajib.teehee..kat sini bolehlah tengok budaya etnik2 sarawak..pastu ada persembahan kebudayaan lagi..sangat awesome ok! location dia pun sangat tranquil and peace sgt i tell u...dalam hutan dan dikelilingi kehijauan..dahtu, depan dia ada pantai yang sgt cantik! boleh la main pantai ala ala hawaii...ooppsss jgn lupa bawak payung dan shades! very the panas ok dearsss

ape ntah bnde ni..hehe..tp cantik kn

ni dpn rumah bidayuh.very de gemok I situ kn

ini pulak depan rumah iban.teehee

ini pun dlm rumah bidayuh..teehee ^^

kiri : ina, kak shima, sy, suhaila

macam best je kan dok santai kat verandah @ruai

aha! post tak menjadi

cantik kan air terjun die

nak tau, I jatuh dlm air tu -,-


org ulu, org iban, org melanau ;)


siyes I cuak tengok skulls tu





ala ala miss borneo versi tudung gitteww.haha




eh nape I tengok bawah??

tenang je kan.teeehee

p/s : kostum iban yg I pakai tu bkn la yang ori..diorang dah oter da..sobsob
p/s: sewa tau nak gune kostum tu..rm10 seorang n u ols bleh ambik gmbar smpai esok.haha.kidding!

ok babai ^^ take care deariess













No comments:

Post a Comment