Saturday, December 3, 2011

the right time to let u go

assalamualaikum

mungkin lepas ni akan jarang update (err memang sentiasa tak update pun)


untuk kesekiann kalinya,,saya mengalami penyakit hati..oh bukan lah penyakit hati macam hepatitis segala tu..i mean tentang perasaan..antara uda dan dara..antara laila dan majnun..antara erra dan yusry..ooopsss dah cerai..hehe..ok fine saja buat gelak supaya hati tenang..

before..saya jatuh hati dgn seorang insan...yang baik hati..baik sifat..tertib tingkahlaku..hormat orang tua..alhamdulillah terjaga akhlaknya..mula kenal semasa belajar jauh dari rumah..sekali lagi,alhamdulillah diketemukan dengan insan sebegini yang membuka jalan ukhwah kepada saudara lain..seterusnya memberi peluang saya mendapat kakak baru yang sangat baik..

ya saya kerap berhubung dengan insan tersebut..yang pada mulanya,,saya berat hati untuk rapat dan buka laluan hati saya untuknya..namun hati perempuan sangat lembut macam marshmallow,,dalam diam saya akui jatuh hati..sehingga saya mendambakan dia menjadi bakal imam dalam hidup kelak..namun panas tidak sampai ke petang...usia perkenalan kami yang baru 7 bulan kini semakin pudar..persahabatan yang terbina seakan rapuh..akhirnya dia bertindak untuk mendiamkan diri tanpa saya ketahui apa puncanya..(sounds agak skema la aku -.-'') tunggu saban hari,,kini hampir tiga minggu dia berdiam..ya Allah,hanya engkau yang tahu perasaanku..

mungkin dia sibuk? mungkin dia study? mungkin dia habis airtime? mungkin dia tidak sihat? ok fine,,saya try pupukkan fikiran postif dalam minda walaupun hati agak bimbang,..ada girl lain ka..suda malas layan saya ka..i tried many times to get rid of those feelingsssss..namun..tetap tiada bunyi dari pihak lawan..seakan diri ini macam tak wujud pulak..tiba2 terbuang..yuppp,i admit!! i cried so many nites..kadang2 menangis dalam hati..taknak serabutkan otak..kadang2 terfikir,,mungkin diri ini tdak layak berdamping dengan nya..saya ambil low standard degree but him,,engineering..just imagine,,macam enggang dan pipit....

akhirnya..setelah hati puas didera..mata kerapkali menangis..saban hari menunggu..saya ambil jalan terakhir..bunuh diri?? oh alhamdulillah Allah sayangkan saya,,saya bukan jenis yang terus berputus asa sampai nak mati segala..haha..mungkin ini cara terbaik..melepaskan bayangan dirinya dari hati..mungkin amat sukar..tapi demi kebahagiaan dia yang sudah membuang saya,,saya pasrah...(lisa surihani dlm ombak rindu ckp redha dan pasrah adalah perkara berbeza) ..saya ambil keputusan undur diri dan tidak muncul lagi..supaya tidak menganggu dia lagi..

wahai insan..maafkan saya..saya juga punya hati dan perasaan..tolong jangan buat saya macam ni..jangan gantung..jangan senyap..jangan dera...dan mungkin ini the right time for me to leave..letting you go..semoga bahagia wahai sahabat...semoga berjaya di dunia dan di akhirat kelak... AA salam akhir



  

hanya impian..yang bukan milikku :')




10 comments:

  1. La tahzan syg..
    sesungguhnya air mata mpuan bkn utk laki yg x pasti status nya..(ceh)..
    juz let abg berry go...

    ReplyDelete
  2. @dea vella...thanks ned..huhu :')

    @ara syg : luckily ktk jauh kinek dari kmk..mun sik,ktk la mangsa dgr tangisan kmk saban malam..

    ReplyDelete
  3. sowie sys kmk bok tauk hal yaa..
    x sngka jdik mcm ya..
    AA ya yg bongok..ehehe..

    ReplyDelete
  4. ya la oww..huhuhu..nyesal juak kmk awal gilak taruh harapan..ermmm perkara dah jadi,xpa la..lets karma do their parts kan ;)

    ReplyDelete
  5. blum laie ko tgk aku nangiis..lagi ko sedih.haha

    ReplyDelete
  6. AA mmg bongok..:')

    ReplyDelete
  7. nope..AA tak bongok..dia baik dan mungkin ini yang terbaik insyaAllah :)

    ReplyDelete
  8. mgkin AA ya ada smethng nya fikirkan nok ktk sik tauk kot..thats why he thinks by doing this is better for you..la tahzan..there are still plenty of good men out there..that can lead you to jannah..jika jodoh xkan kemana juak ya..just keep it up girl..tpi yg lebih baik bnyk..haha!..cheers!!:D

    ReplyDelete