Friday, December 9, 2011

hari ini khamis dan 8 disember

assalamualaikum

yeahhh..update laju laju sebab esok ada kelas pagi..kelas TITAS yg diajar oleh pensyarah dari Indonesia..serius,,rsa macam tengok sinetron jam 2ptg setiap hari tu je bila dengar dia mengajar..dulu best TITAS..tp bila dia ajar,,saya lebih bnyak bermain plak..adoyaiii..

tentang HATI saya yg tercarik hari tuh..ALHAMDULILLAH...dah mula sembuh..sebab kita belajar terima kenyataan kan..kita kena selalu yakin yang Allah dah sediakan pasangan yang terbaik untuk kita..cuma kita perlu berdoa agar urusan tersebut dipermudahkan lagi ;) actually nak cakap hati ni 100% dah ok,tak jugak..sebab kadang2 masih terkesan di hati dan minda..namun saya berusaha sedaya upaya untuk alihkan fikiran daripada fikir tentang perkara yang belum tentu lagi membawa kebaikan dalam diri dan hidup saya.

sebenarnya hari tu nak cuba jauhkan,lenyapkan diri terus dari ingatan orang..tapi bila fikir2 balik,,tak baik kita putuskan ukhwah sesama saudara seIslam..jadi saya putuskan untuk terus kekal sebagai seorang sahabat..tapi kene tolak tepi la segala perasaan yang tak baik tu..dan kita harus mendoakan dia walaupun kita pernah rasa tak selesa dengan dia (erkk apa aku cakap ni) ..plus,saya banyak membaca artikel dari blog  akuislam.com...ia sangat sangat banyak membantu,,,try la bukak blog ni..alhamdulliah banyak pengisian nya..

#kita kena cermin diri kita balik,,knape kita tak dpt cinta yg kita mau
#kerana Allah nak kita balik ke jalan-Nya
#labuhkan cinta kepada Nya dahulu sebelum mencintai hambaNya..
#dan lepas tu,cintakan lelaki yang halal untuk kita je...sang suami ;)

ok babai..#semoga kita semua berada di bawah lindungan dan cahaya-NYA..amiin ;)

No comments:

Post a Comment