Wednesday, February 8, 2012

UMRAH

assalamualaikum..
umrah ialah mengunjungi Baitullah di Mekah dan melakukan ihram, tawaf, sai'e dan bertahallul mengikut tertib. (sumber google)

#googlesource


umrah..ermm hujung bulan ni,22 hb feb.aunty, uncle dan taufiq akan mengerjakan umrah..waaa! aku nak ikut gak..huhu..bnyak cantik..nak belajar pun pinjam duit kerajaan ptptn camaner nak ade duit nak g buat umrah kan..tsk tsk :( tapii cyes aku geram sgt nak ikut sekali..huhu..kalau la duit tu aku bleh dapat hanya dgn petik jari je kan mudah..tp bila fikir balik..tentu2 nye Allah ada sebab..yupp! sebab ilmu di dada blum cukup untuk aku menjejakkan kaki ke tanah suci.. takpe..nanti bila aku da kerja..ada duit banyak.insyaAllah aku akan pegi jugak.. hajatnya nak pegi sama2 dgn suami dan kedua2 belah keluarga.konon2 lepas akad nikah dan kenduri..terus berangkat..cewahhh..

tapii...untungkan..ada orang boleh pegi buat umrah dalam umur yg muda..serius aku sangat cemburu.but in a good way la ;) apa2 pun aku doakan aunty sekeluarga nanti sentiasa dalam redha Ilahi.. hari tu..erm bile ntah.hujung tahun kot..aunty satu family pegi melancong ke Beijing, China..seronok gile kot..dah la winter..teringat pulak episod RunningMan utk cabaran great wall of china! hahaha..bleh2 sama trip rupanya dgn ibu ayah abang isz..haha..itu namanya,kecik je dunia ni..hoho..lepas balik umrah nanti, aunty cakap nak pegi KOREA! uwaaaaaa....jadi aku nak save duit la..nak ikut gak...hahha..mana tau terserempak ke dengan kim hyunjoong yg charming, nickhun yg comel lotey, taecyeon 2pm yg tegap, lee minho yg macho gile vavi..aigoo ;D ..dalam mimpi je la anim.=.='' .mana aku nak carik duit banyak tuh..aku bukan lahir atas dulang emas..tilam aku bukan dari perak..aku tak guna sudu emas time makan..dahtu, aku takde berlian permata semua..tapi aku ada satu keluarga besar yang sangat rapat dan bahagia..itu dah cukup.. :')

*artis senang2 je kan dapat pegi umrah #envymuch

1 comment:

  1. jom g umrah bila dah ada duit lak..
    heee..dengan senang hati kmk pdh kmk dah tag ktk..*lari*
    http://deliarayushe.blogspot.com/2012/02/contest-happy-faces-by-captkeon-alhan.html

    ReplyDelete